Tocmai ce am vorbit săptămâna trecută de Warcraft 3 Reforged și iată că jocul revine iar în atenția noastră, dar de data aceasta fără să se mai scalde într-o lumină pozitivă și o aură de mister. Lansat în data de 29 ianuarie 2020, la ora 01:00 dimineața în țara noastră, Warcraft 3 Reforged este, așa cum îi spune și numele, un joc reconstruit din temelii pornind de la clasicul Warcraft 3, lansat în anul 2002.

Cum era de așteptat, în primele cinci zile de la lansarea jocului nu mai puțin de câteva zeci de mii de gameri s-au avântat entuziasmați în universul virtual, dar au ieșit repede de acolo după ce au văzut ce-i așteaptă și s-au îndreptat rapid către forumurile și site-urile de critică pentru a-și vărsa amarul.

Începând cu probleme legate de conexiune și continuând cu promisiuni făcute, dar nerespectate, se pare că Warcraft 3 Reforged nu numai că est departe de ceea ce ne așteptam, ci s-a dovedit a fi o epavă în ochii multor pasionați ai genului. Nici noi nu credeam că așa ceva este posibil, dar dintr-un scor de până la 10 puncte pe Metacritic, Warcraft 3 Reforged a obținut umilitoarea notă de 0.5, adică… mai în glumă, mai în serios, i s-a mai luat ceva și din punctul din oficiu.

Ce este Metacritic?

Ca să înțelegem mai bine valoarea scorului obținut de Warcraft 3 Reforged pe Metacritic, hai să analizăm puțin algoritmul acestei platforme! Metacrtic.com este un site creat în anul 1999 de Jason Dietz, Marc Doyle și Julie Doyle Roberts, activ din 2001, care adună la un loc și face o medie între toate recenziile postate de utilizatori în legătură cu albume de muzică, filme, programe TV și nu în ultimul rând, jocuri video.

Nu toate comentariile au și un calificativ și de aceea, pentru a se putea face o medie aritmetică, platforma atribuie fiecărei recenzie o notă acordată subiectiv pe baza analizei sale de către o persoană reală. Apoi, punctajul obținut la fiecare comentariu este evaluat în funcție de autoritatea autorului său și numărul de comentarii al acestuia. Și abia final, pentru fiecare producție în parte, se acordă o notă universală pe baza mediei aritmetice a tuturor comentariilor.

Articole recomandate:
Cercetătorii care au studiat în 2005 pandemia virtuală Corrupted Blood se luptă acum împotriva răspândirii virusului COVID-19

Inițial, Metacritic a fost conceput doar pentru filme. Dar producătorii săi i-au recunoscut potențialul și l-au transformat într-un fel de enciclopedie cu o gamă largă de producții care nu se limitează doar la industria cinematografică. Pentru companii, importanța site-ului Metacritic este una evidentă! În funcție de cât de bine primit este un film, program sau joc de consumatori, se poate construi strategia de piață pentru viitor. Și revenind la Warcraft 3 Reforged, rezultatele sunt unele îngrijorătoare mai ales dacă luăm în calcul faptul că trei pătrimi din cei 17.000 de utilizatori care au vorbit despre el pe Metacritic, s-au plâns.

Ce au spus mai exact cei care au jucat deja Warcraft 3 Reforged?

Dacă accesezi site-ul Metacritic și cauți recenzii ale jocului Warcraft 3 Reforged îți dai seama imediat că este mai dificil să găsești un comentariu pozitiv decât critici la adresa produsului. În primul rând, ceea ce i-a instigat cel mai mult pe utilizatori este faptul că jocul nu oferă ceea ce promite. Animațiile lasă de dorit, iar modul în care sunt reprezentate unele din caractere nu se potrivește cu restul peisajului.

Pe deasupra, lăsând la o parte arta grafică, jocul este plin de bug-uri pe care cei de la Blizzard ar face bine să se grăbească să le repare dacă nu doresc să-și piardă și mai mulți fani decât au făcut-o deja.

Ce s-a întâmplat de fapt cu Warcraft 3 Reforged?

Nu ne grăbim să luăm partea nimănui și preferăm să păstrăm o atitudine neutră, cel puțin deocamdată, față de Warcraft 3 Reforged. Dar cu toate acestea, nu putem să nu ne gândim unde a greșit Blizzard de a cauzat o astfel de agitație? Iar primele motive care ne vin în minte, sunt următoarele:

  • producătorii trebuiau să aloce mai mult timp testelor;
  • la grafică s-a mizat prea mult pe efectul wow pierzându-se pe drum esența jocului;
  • s-a promis prea mult în 2018 și s-a oferit prea puțin în 2020;
  • s-a plecat de la standarde prea mari, mult prea dificil de atins chiar și pentru Blizzard.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here