E adevărat! Pe cei de la Microsoft nu-i interesează prea mult cât de bine se va vinde noul Xbox Series X, iar adevărata vedetă a momentului este platforma Xbox Game Pass pe care te poți înregistra și de pe PC și prin intermediul căreia poți juca toate jocurile special create pentru Xbox. Acest lucru ne-a fost demonstrat deja de ceva vreme și odată cu apropierea datei de lansare a noii console, ni se reconfirmă faptul că teoria noastră este adevărată.
Motivul pentru care compania Microsoft nu-și face niciun fel de griji în legătură cu cât de bine se va vinde noua consolă Xbox Series X este faptul că banii adevărați nu-i face din această piesă de echipament, ci din numărul de abonați la Xbox Game Pass. Și totul are perfectă logică!
În timp ce fabricarea fiecărei console vândute presupune costuri substanțiale și aduce un profit de maxim câteva zeci de dolari per echipament, odată dezvoltată, o astfel de platformă nu mai implică foarte multe costuri și banii plătiți de fiecare nou abonat se transformă într-un profit sigur.
În plus, aceasta este evoluția firească a industriei jocurilor. Se urmărește răspândirea ecosistemelor pe toate platformele și distrugerea oricăror bariere ridicate de console până în acest moment, iar Microsoft se pricepe mai bine ca oricine la acest proiect.
Cei care nu au înțeles încă acest trend, s-au plâns pe forumuri și în orice alt spațiu virtual unde au putut să-și verse oful de faptul că la evenimentul din luna iulie, Microsoft, în loc să promoveze noua consolă, a transformat totul într-o reclamă pentru Xbox Game Pass. Și așa a fost!
Xbox Game Pass este cea mai importantă realizare de până acum a diviziei de gaming de la Microsoft și în prezent servește ca element de bază pentru ecosistemul Xbox. Cu alte cuvinte, din multe puncte de vedere, Xbox este acum sinonim cu Game Pass.
Motivul acestei răsturnări de situație este unul simplu. În timp ce o consolă o achiziționezi o dată și o ai toată viața, pentru servicii trebuie să plătești lună de lună ca să te bucuri de continuitate și așa cum am menționat și în rândurile de mai sus, chiar de la primele achiziții, profiturile pentru dezvoltatori sunt mult mai mari.
Înregistrările pe platformă reprezintă un mod simplu și practic de monetizare. Doar în anul 2019, lăsând la o parte și alte perioade din istoria Microsoft, compania a câștigat 10.26 milioane de dolari, o sumă obținută în mare parte din jocuri online, înregistrări pe platformă, vânzări de jocuri și microtranzacții. Aceste cifre sunt uriașe în comparație cu cele 49 de milioane de dolari pe care Microsoft le-a câștigat prin comercializarea consolelor Xbox începând cu anul 2013 și până în prezent.
Game Pass din perspectiva jucătorilor
Lăsând la o parte semnificația platformei Game Pass pentru dezvoltatorii săi, și pentru jucători ea este un serviciu cu o valoare inestimabilă. Costul pe lună pentru un abonament Game Pass este infim în comparație cu ceea ce înseamnă perspectiva de a juca nenumărate titluri de excepție imediat după lansarea lor oficială pe piață.
Acest tip de serviciu orientat către valoare este special creat pentru a te ține conectat mereu la sistem. Pentru un gamer pasionat, Game Pass reprezintă în același timp un punct de pornire, dar și de legătură cu jocurile Microsoft și alte opere de artă special create pentru consola Xbox, deoarece, dacă începi un joc pe Game Pass, sunt șanse mari să-l duci până la capăt odată ce ai început să-ți faci prieteni, rivali și să te integrezi în comunitate. În plus, îți captează interesul mai mult timp deoarece un cont pe platformă îți oferă acces la infinit mai multe titluri decât dacă ai avea parte cumpărând un joc la preț întreg. Și atunci cum stă treaba cu Xbox Series X?
Microsoft ar putea fără probleme să se concentreze de acum încolo doar pe vânzarea de servicii și să trăiască foarte bine din asta. Dar odată cu evoluția serviciilor, vine și nevoia firească de a împinge peste limite și tehnologia. Iar companiei Microsoft îi place la nebunie să-și depășească mereu limitele pentru că… POATE!