Auditul SEO presupune o evaluare amănunțită a factorilor care afectează capacitatea unui website de indexare sau clasarea prioritară în paginile cu rezultate ale căutării (SERP).

Practic, pentru site-uri, auditul SEO este asemănător cu analizele medicale uzuale pe care le facem anual, pentru a ne investiga starea generală de sănătate. 

Un audit anual, realizat de un expert al companiei de SEO r2.ro, previne o eventuală penalizare din partea Google pentru o acțiune pe care proprietarul site-ului a făcut-o în necunoșțință de cauză și pe care nu o poate identifica. 

SEO on-page și off-page 

Auditul SEO include atât o analiză on-page, cât și off-page. Optimizarea on-page se referă, printre altele, la cuvinte-cheie, metadescrieri, link-uri interne, calitatea conținutului, structura URL-ului. Și optimizarea imaginilor este avută în vedere, în condițiile în care, în prezent, peste 50% din utilizatori apreciază mai mult calitatea imaginii unui produs decât informațiile, descrierea sau recenziile. 

SEO off-page vizează, în schimb, elementele-cheie care conferă autoritate paginii, cum ar fi backlink-urile, unul dintre cele mai dificile și imprevizibile aspecte ale SEO, după cum mărturisesc peste 65% dintre specialiștii în marketing digital. Google își schimbă constant prioritatea pe care o acordă link-urilor, iar în prezent specialiștii în marketing trebuie să se asigure că link-urile de calitate nu vor fi afectate în viitor de actualizările algoritmului. 

SEO tehnic

În cadrul unui audit SEO pot fi evidențiate și probleme ale optimizării motorului de căutare. SEO tehnic se referă la securitatea site-ului, viteza de încărcare și optimizarea pentru dispozitivele mobile. 

Este cunoscut faptul că 40% dintre utilizatori abandonează o pagină dacă timpul de încărcare este mai mare de 3 secunde,  crescând astfel rata de respingere, cu impact direct asupra rankingului.

În ceea ce privește optimizarea pentru dispozitive mobile, lucrurile sunt clare: 60% din toate căutările Google se efectuează de pe un dispozitiv mobil. Peste 50% dintre utilizatori nu ar recomanda un site care nu este optimizat pentru mobile. Aceste cifre sunt de ținut minte, căci, în 2021, se preconizează că dispozitivele mobile vor eclipsa desktopul în ceea ce priveste vânzările online.

Audit SEO: cât durează și cât costă?  

În general, specialiștii SEO au nevoie de două până la șase săptămâni pentru analiza oricărui site.

În ceea ce privește tarifele, aceastea variază în funcție de specificul fiecărui site în parte, numărul de pagini, investițiile făcute de-a lungul timpului etc. Diferențele de preț din piața de SEO țin în primul rând de nivelul de cunoștințe al agenției de marketing contractate. Cu cât experința agenției  este mai bogată, cu atât prețurile sunt mai mici. „O agenție ce știe foarte bine ce are de făcut o să fie mai ieftină decât una ce ar petrece mult timp în analize și studii, pentru a-și da seama care sunt pașii de urmat”, explică Christian Lupașcu, fondatorul agenției r2.ro, cu o experiență în marketing digital de peste 20 de ani și ai cărei specialiști provin din România, Italia, Elveția, Germania, Bolivia, Egipt, Filipine, Franța, Spania și Danemarca și care au atras anual sute de milioane de potențiali clienți. 

Articole recomandate:
Cum sa setati obiectivele pentru campanii PPC eficiente?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here