Sistemul de injectie este unul foarte important in functionarea motorului cu aprindere prin comprimare, acesta avand de indeplinit mai multe functii, precum dozarea cantitatii de combustibil pentru functionarea motorului, crearea unei presiuni ridicate a combustibilului si pulverizarea acestuia, dozarea combustibilului in mod egal intre mai multi cilindri.  

Acest sistem este alcatuit din pompa de injectie, rampa comuna, injector si conductele de legatura. Insa, aceste componente se pot defecta prin actiunea unor factori externi, extrem de variati. Unul din principalele motive este timpul petrecut in traficul ingreunat din orase, unde soferii sunt nevoiti sa circule la viteze foarte mici, turatii mici, pe distante scurte, cu opriri si porniri dese. 

Simptomele unui injector defect

Printre cele mai des intalnite defectiuni ale injectoarelor sunt pierderea elasticitatii arcurilor de la injectoare, infundarea sau decalibrarea acestora si chiar defectarea partii electronice a injectoarelor (care au asa ceva in componenta).   

Cum isi pot da seama soferii, in special cei mai neexperimentati, ca injectoarele nu functioneaza cum trebuie? Cele mai comune semne sunt scaderea drastica a puterii motorului, evacuarea unui fum negru si pornirea greoaie la rece. Pe langa acestea exista si o serie de semnale ce difera in functie de motorizare 

In cazul modelelor de masini mai noi, o posibila defectiune a sistemului de injectie va fi semnalata prin aprinderea unui martor in bord – „check engine”. Toate acestea anunta deplasarea urgenta catre un service auto, unde mecanicii pot decide, in functie de gravitatea defectiunii, repararea unora dintre componentele sistemului de injectie, fie ca este vorba despre injectoare sau reparatii pompe injectii, sau chiar inlocuirea acestora.  

Articole recomandate:
O producție video nu trebuie neapărat sa fie scumpă pentru a fi spectaculoasă! Iată cum eficientizezi costurile!

De ce se reconditioneaza injectoarele?

Inlocuirea componentelor unei masini cu altele noi este cea mai recomandata, dar injectoarele sunt piese destul de scumpe. Inlocuirea acestora cu altele second-hand nu ofera nici un fel de garantie ca se afla intr-o stare buna de functionare, in plus si acestea sunt destul de uzate, deci nu vor avea o durata de viata mare. 

O solutie de „mijloc” poate fi reconditionarea sau repararea injectoarelor, cu atat mai mult daca aceasta operatiune va fi facuta intr-un service specializat, care ofera si garantie lucrarii realizate. Este foarte important sa se apeleze la serviciile oferite de un personal avizat deoarece un injector defect poate sa afecteze destul de rau motorul masinii – spre exemplu, acesta poate topi pistonul ceea ce va conduce la schimbarea intregului motor. 

Desi poate parea scumpa repararea injectoarelor la un service profesional care se ocupa cu aceasta activitate, in realitate pretul este mult mai mic decat cel pentru inlocuirea cu un injector nou si chiar decat in cazul in care se opteaza pentru repararea acestuia acasa. In acest caz este posibili sa se faca mai mult rau decat bine, fiind posibila defectarea definitiva a injectoarelor sau chiar a motorului. 

Astfel ca cel mai potrivit este ca in cazul in care este observat unul dintre simptomele de mai sus, soferul sa mearga cat mai repede la un service auto cu masina pentru verificarea si repararea componentelor defecte.    

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here