Deții un business online? Probabil că te-ai întrebat dacă este într-adevăr rentabil să investești în servicii SEO (Search Engine Optimization). Aceste tehnici de marketing determină creșterea traficului organic și îmbunătățirea experienței utilizatorilor pe site, având drept scop final mărirea ratei de conversie și, implicit, a profitului.
Serviciile SEO cresc vizibilitatea unui business în SERPs (paginile cu rezultate ale căutarilor realizate în Google). Cu alte cuvinte, site-ul tău poate ajunge să ocupe poziții fruntașe în cel mai popular motor de căutare, fapt care te va ajuta să obții venituri mai mari. Dacă business-ul tău va fi prezent pe prima pagină a acestui motor de căutare, din ce în ce mai mulți utilizatori îți vor accesa site-ul și vor efectua tranzacții digitale sau te vor contacta pentru a beneficia de serviciile tale. Ca să-ți faci o idee, vizibilitatea site-ului scade în funcție de locul pe care îl ocupi in Google (locul 1 – 100% vizibilitate; locul 2 – 97% vizibilitate; locul 3 – 93% vizibilitate și așa mai departe).
Ce servicii SEO îți poate oferi o agenție de top?
- efectuarea unui research de cuvinte cheie;
- realizarea arhitecturii de link-uri a site-ului, în funcție de cuvintele cheie specifice pentru fiecare pagină în parte;
- identificarea erorilor de ordin tehnic care pot compromite procesul de indexare și creștere a pozițiilor în Google;
- optimizarea on-page și off-page;
- monitorizarea traficului.
Investiția în aceste servicii este într-adevăr rentabilă?
Răspunsul este afirmativ, iar în rândurile următoare vei afla motivele:
- Asigură o rată de recuperare a investițiilor (ROI) mult mai mare decât în cazul altor instrumente de marketing. În SEO, rezultatele se obțin treptat (de regulă, punctul de break even se atinge după 1-2 ani, însă contează foarte mult cu cine alegi să lucrezi și cât investești în acest sens), dar te vei bucura de ele pe termen lung, în comparație cu realizarea unei campanii de tip PPC, care îți va aduce câștiguri rapide, dar temporare.
- Stimulează creșterea brand awareness-ului. Orice business care beneficiază de servicii SEO de calitate devine mai vizibil în rândul potențialilor clienți. Prezența business-ului tău pe prima pagină din Google îi va determina să acorde atenție site-ului tău și chiar să aleagă produsele sau serviciile tale în detrimentul celor oferite de către competiție.
Optimizarea SEO te va ajuta să targetezi cât mai bine publicul țintă și să te deosebești de celelalte site-uri prin intermediul unui conținut de calitate.
- Nu presupune costuri foarte mari. În comparație cu alte instrumente de marketing, la care e nevoie de licitarea constantă a unor sume colosale de bani, serviciile SEO nu necesită costuri greu de gestionat. De regulă, antreprenorii care vor să beneficieze de aceste servicii achită un abonament lunar, la un preț accesibil.
Orice business, oricât de mic ar fi el, poate ajunge să ocupe poziții de top, datorită faptului că optimizarea SEO pune accent pe calitate și nu pe cantitate, oferindu-le tuturor șanse egale de câștig.
Așadar, dacă îți dorești să depășești competiția, este necesar să apelezi la serviciile oferite de o agenție cu experiență. De exemplu, iAgency.ro este agenția de marketing online specializată în Search Engine Optimization care te poate ajuta în această privință. Cu o experiență de peste 10 ani în domeniu, iAgency a obținut de-a lungul timpului rezultate remarcabile pentru clienții săi.
Specialiștii iAgency vor realiza o analiză amănunțită a site-ului tău, în urma căreia vor putea să depisteze orice eroare sau problemă care ar putea sta în calea procesului de optimizare SEO. Apoi, vor realiza un research de cuvinte cheie, care îi va ajuta în demersurile următoare de a crește vizibilitatea site-ului tău și de a-l aduce în topul rezultatelor Google.