Nici nu se poate pune în discuție faptul că te bucuri atunci când mergi într-un restaurant, de exemplu, și vezi pe masă un meniu QR și știi că nu mai trebuie să aștepți până te observă chelnerul pentru a-ți înmâna un meniu fizic. Simplu și rapid, de-a dreptul eficient, te așezi și poți comanda cât ai zice pește.

În ultima vreme, meniurile QR câștigă tot mai mult teren față de meniurile fizice. Iar acest lucru nu este de mirare, întrucât ultimele evenimente au contribuit decisiv la implementarea unor noi soluții digitale, precum opțiunile de plată contactless, meniul cu cod QR. Scopul principal al acestora este să îmbunătățească experiența clienților. Și într-o mare măsură au reușit.

Dacă privim din perspectiva clientului unui restaurant, meniul QR este opțiunea ideală deoarece se poate vizualiza cu ușurință toate informațiile dorite. De asemenea, meniul QR poate conține pagini suplimentare precum cea cu privire la alergenii alimentari. Printr-un singur click, clientul poate citi ceea ce îl interesează și poate comanda fără să simtă presiunea celor din jur: „Îmi dai și mie, te rog, meniul să mă uit?”. Fiecare are „propriul” meniu exact pe telefonul său.

Desigur, avantajele sunt de ambele părți. Proprietarul restaurantului se poate bucura în primul rând de faptul că:

  • Valoarea comenzilor crește

Deoarece meniurile digitale sunt mult mai atractive decât meniurile tradiționale, oamenilor le place să le răsfoiască. Când clienții nu simt nicio presiune, tind să comande mai mult decât un produs. Acest lucru se datorează și faptului că unora nu le place să apeleze de fiecare dată la personal pentru a comanda ceva în plus. Într-un fel sau altul, unii clienți se simt inconfortabil să atragă atenția unui ospătar de fiecare dată când doresc ceva în plus.

Astfel, prin utilizarea meniului QR nu există situația în care clientul se uită după chelner mult și bine până când acesta îl observă. Ba mai mult, comunicarea devine mai eficientă, deoarece posibilitățile în care chelnerul înțelege altceva sau introduce greșit comanda sunt eliminate. Odată cu optimizarea întregului proces de comandă, erorile sunt eliminate, iar vânzările cresc considerabil.

  • Costurile de tipărire sunt reduse la zero

Meniurile pot fi dinamice și ușor de gestionat cu un sistem digital, fără contact. Există situații când rămâi fără câteva produse esențiale în bucătărie. Printr-un meniu cu cod QR aveți opțiunea de a elimina acel preparat din listă.

Acest lucru îi va ajuta pe clienți să cunoască disponibilitatea anumitor preparate în acel moment. De asemenea, puteți opta pentru o strategie de upselling și cross-selling. De pildă, meniul poate sugera automat că felul principal merge bine cu un anumit tip de garnitură.

Totodată, nu este nevoie de o retipărire a meniului pentru fiecare schimbare implementată. Unul dintre dezavantajele meniului clasic este că trebuie retipărit dacă sunt necesare anumite modificări sau ajustări. Să presupunem că pe timp de vară restaurantul dumneavoastră oferă diverse sortimente de înghețată. Odată ce e sfârșitul sezonului, oferta încetează. Ei bine, meniul clasic ar trebui retipărit pentru a se introduce sortimentele de înghețată, în timp ce meniul cu cod QR trebuie doar editat prin câteva clickuri și e suficient. Când sezonul e pe sfârșit, înghețatele pot fi eliminate din meniu.

Articole recomandate:
Dozatoarele de apă și espressoarele, pretexte ideale pentru "a lua pulsul" în compania ta!

  • Rulajul la masă se accelerează

Provocarea managerului unui restaurant este să se asigure că atmosfera restaurantului e distinsă și clienții nu se simt presați. În mod contrar, vânzările pot să scadă. Posibilitatea scanării unui meniu cu cod QR simplifică enorm de mult procesul plasării comenzii, iar astfel rulajul la masă capătă un ritm accelerat.

În plus, atunci când clienții au la în permanență meniul la ei, vor fi dispuși să mai comande măcar un articol suplimentar.

  • Marketing și feedback

Meniul cu cod QR poate fi folosit ca un instrument de marketing. De exemplu, atunci când un client scanează codul QR și este direcționat spre portalul restaurantului dumneavoastră, este o oportunitate ideală de a-i vine o ofertă specială și de a-l încuraja să vă urmărească pe rețelele sociale pentru a rămâne mereu conectat la ofertele, campaniile și promoțiile disponibile.

În momentul în care clientul este deja cu telefonul în mână (pentru că răsfoiește meniul), îi va fi mult mai ușor să se aboneze paginilor de Facebook, Instagram și așa mai departe.

De asemenea, meniul cu cod QR poste fi o modalitate prin care puteți colecta feedback-ul clienților. Imediat după ce au terminat de luat masa, îi puteți ruga să ofere o recenzie scanând codul QR. În acest mod, serviciile dumneavoastră cu clienții vor putea fi îmbunătățite mult mai ușor.

Desigur, o aplicație mobilă pentru restaurante este o metodă practică prin care poți să facilitezi interacțiunea clienților cu restaurantul tău, mai ales că prin intermediul acesteia ei pot să vadă nu doar meniul, ci și opțiunea de a comanda.

  • Design atractiv

Fără doar sau poate, designul un meniu de restaurant atrage vizual sau din contră. De exemplu, meniurile tradiționale nu pot include fotografii prea multe cu preparatele, spațiul fiind de obicei prea limitat pentru a avea o fotografie și o descriere a fiecărui fel de mâncare. Dacă sunt prea multe imagini, meniul tipărit poate părea foarte încărcat și confuz.

Pe de altă parte, meniul cu cod QR vă permite să aveți imagini cu toate preparatele gustoase fără a vă face griji cu privire la spațiu sau la costurile de imprimare. Clienții pot parcurge cu ușurință întregul meniu și pot vizualiza fotografii și descrieri atrăgătoare pentru fiecare fel de mâncare.

În plus, meniul QR se actualizează instant printr-o simplă apăsare. Imaginile și descrierile pot fi modificate la un anumit interval de timp, tocmai pentru a conferi impresia de noutate și actualitate.

Nu uitați că un design pus la punct este cheia planului de marketing al oricărui restaurant. Când se proiectează un meniu, acesta trebuie să exprime brandul și să-l păstreze în mintea clientului pentru o vreme îndelungată.

Concluzie

Desigur, tranziția la digital înseamnă și eliminarea risipei de hârtie. Meniul digital are numeroase beneficii ecologice, iar clienții vor aprecia nu doar acest lucru, ci și confortul. Potrivit unui sondaj, aproximativ 84% din populație deține un smartphone, ceea ce înseamnă că posibilitatea ca un client să intre în restaurantul dumneavoastră fără a putea folosi un cod QR este destul de mică. Este tot mai greu să se găsească motive contra unui meniu cu cod QR, având în vedere beneficiile pe care la aduce acesta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here