Algoritmul Google suferă sute de modificări în fiecare an. Compania dorește să îmbunătățească relevanța rezultatelor și să asigure corectitudine în paginile de rezultate ale căutărilor – SERP, – atât pentru clienți, cât și pentru companii.

Multă lume se sperie de update-urile algoritmului Google, însă nu și cei care au folosit exclusiv metode curate de link building și promovare în mediul virtual, care pot chiar să aibă de câștigat în SERP după un Google Update.

Vom încerca să clarificăm cât mai multe dintre nedumeririle și neînțelegerile administratorilor de site-uri cu privire la acest aspect. Vom discuta despre frecvența update-urilor, cum trebuie monitorizate, de unde te poți informa și ce ai de făcut pentru a-ți asigura continuitate și rezultate bune în campaniile SEO.

Google Update: Cât de des se fac actualizările?

Cei de la Google au confirmat că au efectuat 3234 de îmbunătățiri în 2018. Practic, în numai 9 ani de zile, numărul modificărilor a crescut de aproape 10 ori, dacă este se ne gândim că în 2009 fuseseră anunțate în jur de 350-400 de modificări, de către însuși Matt Cutts, șeful departamentului de căutare a spam-ului la Google în acea vreme:

Interesant este că numărul facilităților implementate a început să capete proporții chiar după ce Matt Cutts a plecat de la Google, după 17 ani de activitate. Practic, în anul 2017 s-a trecut pentru prima dată pragul celor peste 2000 de actualizări, iar lucrurile par să capete proporții din ce în ce mai mari de la an la an.

Este important să urmărim actualizările Google?

Părerile sunt oarecum împărțite cu privire la acest subiect: unii spun că atâta vreme cât respecți cele mai bune practici SEO, nici măcar nu trebuie să-ți bați capul spre a te informa despre Google Updates, în timp ce alții susțin că trebuie să fii la curent cu toate aceste actualizări, mai ales dacă lucrezi în domeniu.

Adevărul este că majoritatea actualizărilor nu îți vor afecta site-ul, bineînțeles, atâta vreme cât nu folosești metode spammy pentru a te promova. De ce? Pentru că îmbunătățirile pur și simplu fac parte din foarte multe sfere.

Google are versiuni în foarte multe limbi, iar unele update-uri pot viza o limbă cu care site-ul tău nu are legătura sau pot face atingere la o nișă din care tu nu faci parte. Nimeni nu spune că trebuie să citești toate cele peste 3000 de actualizări din 2018, dacă nu lucrezi în domeniu, însă ar fi bine să monitorizezi, în mare, ceea ce se anunță.

În acest sens, poți accesa Signals de la CognitiveSEO, instrumentul gratuit care marchează actualizările algoritmilor Google și totodată, fluctuația a peste 170.000 de cuvinte cheie în SERP.

Unde putem găsi informații despre cele mai recente actualizări?

Pe lângă instrumentul de mai sus, există diverse rubrici pe site-uri de SEO și chiar instrumente premium care monitorizează actualizările algoritmilor Google.

Cele mai important actualizări sunt, de regulă, dezbătute de mai mulți specialiști și apoi, cele mai interesante discuții ajung să fie publicate în istoricul actualizărilor algoritmului Google de pe Search Engine Journal.

Există însă și alte resurse, ceva mai pragmatice, cum ar fi, spre exemplu, pagina dedicată actualizărilor Google de pe Moz.com. Pe această pagină veți putea filtra rezultatele după an și puteți alege să vedeți zvonurile sau doar update-urile confirmate.

Ce trebuie să faci pentru a te menține sau a progresa în clasamentul Google?

Ideal este să apelezi la o agenție specializată în link building prin advertoriale și să eviți orice propunere de link-uri care nu sunt pe placul Google. În plus, nu ți-ar strica să te documentezi pentru a te familiariza cu domeniul, pentru că asta te va ajuta să știi mai bine ce să ceri și să poți evalua rezultatele.

Înainte de toate, trebuie să te asiguri că structura site-ului tău este modernă și că funcționalitatea este impecabilă. Totodată, încearcă să lucrezi la capitolul User Experience (UX), precum și la viteza de încărcare a paginilor. 

Chiar dacă agenția cu care colaborezi monitorizează site-ul tău, precum și actualizările algoritmului Google prin intermediul unor instrumente SEO premium, asta nu înseamnă că nu ți-ar prinde bine să ai și tu un abonament pentru a ține o evidență personală. Gândește-te că este posibil ca, de-a lungul anilor, să colaborezi cu mai multe agenții, iar lipsa de continuitate nu-ți va permite să ai un raport complet al activității și să faci comparații relevante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here