Pe scurt, Blizzard a cam dat-o în bară. Ceea ce ar fi trebuit să devină unul din cele mai apreciate remaster-uri ale anului 2020, s-a transformat într-o catastrofă, obținând cel mai mic scor din istorie pe site-ul Metacritic. Este vorba de Warcraft 3: Reforged, un remaster care va rămâne în cronicile gaming-ului pentru unul din cele mai rușinoase motive: dezamăgirea totală a fanilor.

Există și site-uri tech sau bloguri cu renume în domeniu care au încercat să spele numele companiei Blizzard spunând că remaster-ul nu a schimbat în cele din urmă nimic din esența jocului, iar grafica arată mai bine ca oricând, exact așa cum ar trebui să se întâmple în cazul unui remaster. Dar… lucrurile sunt puțin mai complicate de atât.

Principala cauză care a dus la o astfel de situație este comunicarea deficitară dintre producătorii jocului și fani. Membrii companiei și-au schimbat în repetate rânduri planurile inițiale, uneori, culmea, pe baza feedback-ului primit de la fani, și astfel s-a ajuns la o versiune a jocului complet diferită față de ceea ce și-a imaginat majoritatea. Mai mult, Blizzard a atins niște performanțe uimitoare, reușind să supere chiar și pe fanii diehard ai jocului, care încă se întreceau în versiunea din 2002 și odată cu update-ul au pierdut câteva din elementele importante ale jocului.

Ce ni s-a promis la BlizzCon în anul 2018 în legătură cu Warcraft 3: Reforged?

După difuzarea unui trailer a noii versiuni, Blizzard a promis în anul 2018 următoarele lucruri:

・Caractere și animații reconstruite din temelii;

・Refacerea unor hărți și campanii;

・O interfață îmbunătățită și un nou world editor;

・Rezoluție 4K.

După explicarea în parte a fiecărui plan, Blizzard a spus că are de gând să facă din Warcraft 3: Reforged un joc care să aducă mai mult cu WoW și apoi a arătat două exemple ale unor personaje a căror înfățișare a fost deja refăcută. Apoi, producătorul Rob Bridenbecker a afirmat faptul că își dorește ca noua versiune de joc să coexiste cu cea de până atunci pentru păstrea integrității în rândul comunităților de jucători.

Acum, după doi ani, verificând încă o dată lucrurile promise de Blizzard, putem înțelege mai bine frustrarea jucătorilor.

Articole recomandate:
Recenzia Early Access a jocului Baldur’s Gate 3 este aici

Producătorii au fost mult prea conservatori în legătură cu Warcraft 3: Reforged și astfel, fanii au perceput noua versiune ca pe un downgrade și nu un upgrade așa cum se așteptau inițial

În primul rând, Warcraft 3: Reforged chiar are o rezoluție 4K, dar pentru ca noua versiune să rămână compatibilă cu cea veche, a fost nevoie de alterarea animațiilor, iar atunci când te joci Warcraft 3 la 200 de cadre pe secundă, arată ca și cum armata ta s-ar mișca în slow motion.

De asemenea, hărțile și campaniile în legătură cu care producătorii s-au bătut cu pumnul în piept că le refac, arată mai mult ca în varianta lor din anul 2002 decât ca în demo-ul prezentat în 2018. Și nu doar atât!

Pe parcursul jocului realizezi că în Warcraft 3: Reforged lipsesc o serie de scene importante care îți dau impresia că jocul a fost mai mult distrus decât îmbunătățit. Cât despre hărții, trebuie să fii un jucător foarte pasionat ca să observi că unele mine sau tabere au fost puțin mutate de la locul lor original. În rest, schimbările majore sunt foarte puține și nesatisfăcătoare.

Cu alte cuvinte, acest remaster a scăzut valoarea jocului în loc să o ridice deoarece modificările promise nu s-au regăsit în noua variantă și în loc să se adauge elemente pentru ca experiența de joc să se îmbunătățească, s-au scos. Pe de altă parte, există și lucruri pe care Blizzard le-a respectat deși nu era necesar atata exces de zel. Acum, Warcraft 3 chiar seamănă cu World of Warcraft, dar nu în sensul bun! La capitolul aspect, per ansamblu, Warcraft 3: Reforged a ajuns să arate ca varianta clasică a lui WoW, dar cu personaje moderne.

Ca și cum toate neajunsurile de mai sus nu erau suficiente, EULA dă drepturi absolute companiei Blizzard asupra tuturor hărților și modurilor create de gameri în Warcraft 3. Prin această măsură extremă, Blizzard încearcă să evite incidente ca cel din care s-a născut League of Legends, joc de pe urma căruia compania americană ar fi putut câștiga sume exorbitante dacă ar fi avut drepturi de utilizare ale modului Warcraft 3 de la care a fost dezvoltat. Și cu toate că această atitudine este într-o oarecare măsură ușor de înțeles, decizia i-a făcut pe gameri să ia foc deoarece astfel li s-a demonstrat că Blizzard pune mai mult preț pe profituri decât pe satisfacția lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here